Ami a regénybe nem fér bele

Író a városban

Író a városban

A fasírtok és Jenő, a hisztis gázbojler

2016. október 18. - VirágE

Napok óta házi fasírtra vágytam. Tudod, arra, amelyikbe belehentelsz annyi fokhagymát, hogy így kábé az idők végezetéig távol tartana minden vámpírt, meg amelyikbe állott kenyér kell, és amire enyhén ráég a morzsa. Szóval a ma esti programterv valami ilyesmi volt: a) bevásárolni, b) fasírtot sütni, c) gyakorolni, és d) regényt írni.

Növekvő lelkesedéssel vettem meg a dolgokat a fasírthoz, és már csak a kasszánál jutott eszembe, hogy ez ötszemélyes, vasárnapi ebédes adag, ráadásul a hús romlott akciós volt, vagyis néhány nap múlva leszáll az alvilágba, szóval muszáj lesz mindet megcsinálni. Amivel alapvetően semmi bajom nem lenne, ha nem egyszemélyes háztartást vezetnék (ha leszámítjuk persze a lakásban mindenfelé fellelhető növényeket fényevőket, de ők fasírtügyileg nem számottevők). A tervek megvalósításában aztán volt egy kis döccenő: amikor hazaértem, levetettem magam az ágyra, és céltalanul netezgettem valami másfél órán keresztül. Utána szerettem volna akartam el kellett volna mosogatni. Csakhogy meleg víz az nem annyira jött a csapból.

Na most van nekem itt az átfolyós vízmelegítő, akit a mai napon elneveztem Jenőnek, és akivel mindig voltak kisebb-nagyobb konfliktusaink, de alapvetően jó a kapcsolatunk, tök sok káromkodást köszönhetek neki egy-egy leforrázásos körnél, vagy éppen meleg helyett hideg vizes húzásánál, szóval végül is nagyjából egyenletesen hullámzó a kapcsolatunk. Ma viszont sehol és sehogy nem akart meleg vizet adni. Pár napja mintha duzzogott volna: hol működött, hol nem, szóval volt néhány előjel, amiket nevetve figyelmen kívül hagytam. Vagyis rendes akart lenni a Jenő, szerencsétlen szólt volna, hogy baja lesz, vízkő, vagy csak simán elege van, csak nem figyeltem rá eléggé.

Mázlista vagyok, mert amikor hívtam a tulajt, kiderült, hogy a szomszédom amúgy gázszerelő, és egyből át is jött megnézni. Mondta, hogy mit kell Jenőben kicserélni, miközben én a hozzá-nem-értők aggódásával figyeltem, ahogy visszarakja a burkolatot, és megnyugtat, hogy holnap meg is csinálják. Felcsillant a szemem, az tök jó, egy hét halál lett volna, de talán még két nap is, igazi gyermeki örömmel konstatáltam, hogy holnap már lesz meleg vizem.

Aztán, miután becsuktam a szerelők után az ajtót, megálltam a lakás közepén, és rájöttem, hogy attól ma még nem lesz. Szóval elindítottam életem első „moshatok hajat nálad?” hívását, és miközben este nyolckor átgyalogoltam a panelházak között, azon filóztam, úgy kellett volna ezt, hogy nem hátizsákban viszem a cuccot, meg famerba-kabátba öltözve, egy fenét. Hanem fürdősapkát kellett volna tennem a fejemre (mondjuk nincs, de csak emiatt kimentem volna a madaras hipermarketbe venni, csak öt kilométer), meg bojtos papucsban csoszogni (az sincs, de mondom, megoldható lett volna), vállamon a törölközővel, és samponnal a kezemben. Közben hálás voltam a sorsnak, hogy anyám tíz percre lakik, és nem mondjuk Hajdúböszörményben, akkor bajban lettem volna – bár, szerintem az ember mosdatlanul is el tudja látni a munkáját, de azért az úgy sokat rombol a hangulaton, ugye.

Szóval a terveim tökéletesen romba dőltek, se zongora, se fasírt, se írás. Amikor anyámtól hazaértem, próbaképp kinyitottam a fürdőszobai csapot. Természetesen csak úgy dőlt belőle a meleg víz. Szóval megbeszéltem Jenővel, hogy utálom. Aztán elmosogattam. Hideg vízzel. Mert a konyhában persze nem volt.

süti beállítások módosítása