Ami a regénybe nem fér bele

Író a városban

Író a városban

Mikor jelenik meg a Sárkánycsalogató #3?

2017. március 05. - VirágE

...kaptam meg ma a teljesen jogos kérdést, hiszen március van, mindenki most jelenti be a Könyvfesztiválra megjelenő könyveket. Szóval most adok egy határozott és biztos választ a kérdésre.

A rövid verzió: valamikor idén, legkorábban ősszel.

A hosszabb verzió: Ugyan tavaly jelent meg az első könyvem (a Sárkánycsalogató), de ez nem azt jelenti, hogy tavaly óta írok; egészen pontosan négy éve, két hónapja és öt napja (de ki számolja, ugye). Ami csak amiatt érdekes, hogy főállás mellett csapatom, és nagyjából a szabadidőm kilencven százalékát lefedi az írás (a maradék tízben szoktam pl. élni, meg aludni, de az alvásra még visszatérünk). És ez nagyjából olyan, mint évekig tolni egy  egy eléggé intenzív másodállást - hiába csinálsz valamit szenvedéllyel, ugyanúgy (ha nem jobban) ki tudod magad zsigerelni vele, mint valami semleges főállással, csak kicsit később veszed észre. 

Elkészültem a harmadik rész első változatával február elején, és akkor már cirmogtam itt egy bejegyzésben, hogy eszméletlenül kimerültem, és a szervezetem igen világosan megmagyarázta, hogy folytathatom én ezt így, éjszakázhatok minden hétvégén, meg szabi alatt (meg néha hétközben, khm), persze, csak kb még egy év, és aztán  egy könyv se lesz. Szóval visszavettem az arcból egy kicsit, vagyis drasztikusan lecsökkentettem az írásra fordítható időt.

Az eredeti terv az volt, hogy nagyjából március elején kezdem meg az utómunkákat a Sárkánycsalogató harmadik részével - csakhogy jött a Lidércmegálló.

A Lidércmegálló egy nagyon régi álom volt, már tavaly el akartam kezdeni, csak mindig volt a "majd később" faktor. Amire nem számítottam: teljesen leköti az írós kapacitásaimat, így a harmadik résszel majd akkor tudok foglalkozni, ha véget ér. Az utómunkák alsó hangon minimum három hónapot vesznek igénybe: először áthúzok rajta két javítást, utána egy harmadikkal felkészítem a próbaolvasásra, majd a vélemények alapján újra kijavítom, még egy utolsó körrel a stílust is javítom - és még csak ez után kerülhet a kiadóhoz.

Szóval türelmet kérek, igyekszem én, most hétvégén is nagy volt a kísértés, hogy leüljek, és megkezdjem a javítást, de akkor megint hajnalig toltam volna, és ahogy megbeszéltem magammal, azt nem lehet. :o Meg, ha magamért nem is aggódnék, valószínűleg, ha párhuzamosan tolnám a kettőt, vagy az egyik, vagy a másik, vagy mindkét projekt minősége romlana.

Azért a biztonság kedvéért holnap feladok egy lottót, és ha nyerek, akkor persze hamarabb lesz harmadik rész :D De nem valószínű, tök bénák, soha nem találják el a sorsoláson a számokat, amiket bejelöltem.... :/

süti beállítások módosítása